SNÄLLA HJÄLP MIG JAG BLIR GALEN

Hej alla!

Jag behöver hjälp och ni kan komentera till mig nere i hörnet där det står komentera så komme rjag se vad ni skrivit.. eller så kan ni ringa eller messa.

Jag har ett problem.

1. Ska jag skaffa mitt partner visum i AUS den 26e Feb, så kommer det kosta 15000 kr för visum, 1800kr för hälsocheck och 287 för polischeck. och det blir allt som allt 17087 kronor.

2. Om jag skaffar visumet från Sverige så komemr det kosta ca 11500kronor hälso check på kanske 200 kronor och resa dit och tillbaka som jag kan betala efter en månad är 3000kronor och det blir alltsomallt 14 700 kronor. Jag sparar alltså minst 2837 kronor plus att jag kan få se vänner och familj i någon vecka.

Men nu till det svåra, jag har precis fått jobb här i AUS och kommer säkerligen få sparken om jag bara sticker iväg till Sverige.

VAD SKA JAG GÖRA? JAG HAR NOLL PENGAR JUST NU, BÖRJAR JOBBA PÅ MÅNDAG.
Ska jag stanna eller åka till Sverige ett tag, vad tycker ni???? mamma, pappa, vänner??

Kommentarer
Postat av: Robban

Stanna, finns inget i Sverige att göra!!!!

2010-02-11 @ 10:51:42
Postat av: Nicholas

Ta ett lån och lev lite av Henry. Borde ju vara cool-lugnt.

2010-02-11 @ 11:41:10
Postat av: Madeléne

Såklart jag skulle säga att jag vill att du gör det i Sverige, för då får jag ju träffa dig:) men vad skulle det innebära i så fall? Kan du inte pröva i Australien först och skulle det inte funka , göra det i Sverige eller fungerar det inte så? Vi, jag, eve, emma och din mor har färdiga intyg som vi skickar vilken dag som helst. Skriv upp för och nackdelar med båda och väg sedan vad som är bäst! <3 Älskar och saknar dig

2010-02-11 @ 13:40:17
Postat av: JUHANI

stanna jobba som f,, låna om de går, ha de bra,

2010-02-11 @ 16:28:41
Postat av: emma

Hej gumman! Det är ett riktigt tufft val. Jag vet faktiskt inte vad som är bäst för dig. Du kan ju kolla med jobbet om det möjligtvis går att skjuta upp din startdag lite :)

Men skulle det gälla mig själv så skulle jag åka hem och ordna allt, det blir ju billigare plus att man får träffa familj och så. Och med ansökan så är det lättare att allt blir rätt härifrån, är det något som är fel så går det snabbare att åtgärda det här. Visst vill jag jätte gärna att du kommer hem så man får träffa dig. Men låt inte oss påverka dig på det sättet, gör så som känns bäst för DIG!! För vi kommer ju att ses i australien så småningom :)

Love ya babe!!

2010-02-11 @ 18:18:12
Postat av: Richard

Piss dyrt och flyga fram och tillbaka, plus du kommer säkerligen få sparken om du drar. Stanna i Aus, dina polare kommer nog och hälsar på dig någon vacker dag ;)

2010-02-12 @ 03:27:05
URL: http://www.latneiro.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0